Na początku każda firma jest wyzwaniem. Kiedy rozpoczynamy działalność na własny rachunek, co chwilę musimy stawiać czoła nowym próbom. Z czasem, kiedy działalność firmy się ustabilizuje, łatwo jednak popaść w rutynę. A to w biznesie zazwyczaj nie prowadzi do niczego dobrego. W jej przełamaniu, a także znalezieniu inspiracji do działania, pomóc mogą specjaliści od sprzedaży i marketingu.
Większość z nich dzieli się swoją wiedzą na zamkniętych szkoleniach, które często odbywają się na przykład w Stanach Zjednoczonych czy Hongkongu. Na szczęście jest jednak również prostszy sposób do poznania ich metod. Wielu z nich wydaje książki o finansach, biznesie czy marketingu. Na jakich autorów takich publikacji zwrócić zatem szczególną uwagę?
Specjaliści od sprzedaży – Serhant i Eklund
W rozwoju biznesu zdecydowanie może pomóc zwiększenie zysków ze sprzedaży. Nic tak nie napędza do działania, jak wymierne efekty i korzyści finansowe. Większe zyski otwierają szereg nowych możliwości. W tym, jak je osiągnąć, pomogą specjaliści od sprzedaży zza oceanu.
Jednym z najbardziej renomowanych i popularnych jest Ryan Serhant. Rozpoznawalność zyskał dzięki występom w telewizyjnym show “Transakcje za milion dolarów: Nowy Jork”. W tytule nie ma przesady – Serhant to jeden z najlepszych sprzedawców nieruchomości w tej aglomeracji. Jego zespół liczy 60 brokerów i obraca miliardem dolarów rocznie. Serhant dzieli się wiedzą w książce pod prostym tytułem: “Sprzedawaj jak Serhant”. Jego metody można wykorzystać nie tylko na rynku nieruchomości.
Konkurentem Serhanta jest Fredrik Eklund. To Szwed, który również jednak wielką karierę robi w Nowym Jorku. I sprzedał tam już nieruchomości za dwa miliardy dolarów. Rozgłos przyniosła mu współpraca z gwiazdami – obracał nieruchomościami Cameron Diaz, Jennifer Lopez czy Daniela Craiga. Eklund przekonuje, że sukcesy w sprzedaży i w życiu są powiązane. Napisał nawet o tym książkę: “Sprzedaż. Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu”.
Więcej informacji o tych tytułach, a także inne publikacje, których autorami są najlepsi specjaliści od sprzedaży, można znaleźć na https://www.osmpower.pl/najlepsze-ksiazki-o-sprzedazy-11-obowiazkowych-lektur.
Specjaliści od zarządzania finansami – Lok i Dennis
W rozwoju firmy zdecydowanie może pomóc odpowiednie zarządzanie pieniędzmi. Mądre inwestowanie stało u podstaw wielu wielkich fortun. Dobrze wie o tym choćby Dan Lok. To urodzony w Hongkongu guru marketingu, biznesu i sprzedaży. Zaczynał od koszenia trawników, ale pierwszy milion zarobił już w wieku 27 lat.
Dziś nie tylko dokłada do swojego majątku kolejne zera, ale także pisze książki o tym, jak zarządzać finansami. Jedną z najciekawszych jest “Finansowa pewność”. Można się z niej dowiedzieć, czy jest sens oszczędzać, ale przede wszystkim jak działać na większą skalę niż dotychczas. To świetny napęd do działania.
Od zera do milionów – 500 milionów funtów! – doszedł także Felix Dennis. Był jednym z najbogatszych przedsiębiorców Wielkiej Brytanii. Zmarł w 2014 r., ale pozostawił po sobie spuściznę, która pozostaje aktualna. Jego sposoby na zarządzanie finansami można poznać z książki “Jak zarabiać (duże) pieniądze”.
Dennis nie bawi się w konwenanse. W swojej książce nie oszczędza czytelników: a to nazywa ich robakami, a to punktuje ich głupotę. Ale przede wszystkim przedstawia praktyczne wskazówki, które mogą odmienić ich finanse. Dennis opracował bowiem zestaw 88 kroków do fortuny. Może warto spróbować podążyć tą ścieżką?