Reklama to bardzo ważny filar istnienia każdej marki. Pozwala nie tylko na docieranie do nowych odbiorców, ale także domykanie sprzedaży wśród osób, które już ją znają. Jak reklamować firmę, wykorzystując do tego różne sposoby? Sprawdź praktyczne wskazówki, które pozwolą Ci promować markę na wielu płaszczyznach.
Jak reklamować firmę? Praktyczne wskazówki
Promując markę, warto podejść do tego wielotorowo. W ten sposób poszerzysz swoją grupę docelową i tym samym zwiększysz szansę na sukces reklam. Oto sposoby, które mogą pomóc Ci w osiągnięciu tego celu.
Promocja marki z pomocą odzieży firmowej
Odzież firmowa z logo jest często niedocenianym sposobem promocji marki. A tak naprawdę ma ona zastosowanie w wielu branżach i zdecydowanie nie tylko jako odzież robocza dla osób pracujących fizycznie.
Idealnym przykładem zupełnie innego typu odzieży, który nadal jednak pełni rolę reklamową, są np. kurtki firmowe – https://sklep-logos.pl/kurtki-firmowe. Tego typu odzież może być naprawdę stylowa, zgodna z aktualnymi trendami i odznaczać się przy tym najwyższą jakością. Logo firmy na takiej kurtce będzie prezentować się wspaniale, a stawiając na markowy produkt, pracownicy będą chętnie go nosić nie tylko w pracy, ale i na co dzień. W ten sposób staną się niejako chodzącą reklamą Twojej marki. Podobny cel możesz osiągnąć, robiąc z takiej odzieży prezenty dla kontrahentów. W ten roli idealnie sprawdzą się także bluzy czy ponadczasowe koszulki.
Odzież firmowa z logo to inwestycja w promocję marki, która pozwoli Ci zadbać o jej spójny wizerunek. Twoi pracownicy będą prezentować się doskonale, w strojach utrzymanych w jednym stylu, a do tego opatrzonych logotypem czy hasłem promocyjnym biznesu. Ma to znaczenie nie tylko podczas pracy z klientami stacjonarnie – dziś większość firm jest obecnych w sieci i tam też budowany jest ich wizerunek.
Funkcjonalna strona internetowa, czyli ważny element na ścieżce zakupowej
Reklamowanie marki odbywa się nie tylko w bezpośredni sposób. To także dbałość o jej wizerunek, który może przełożyć się na poprawę wyników. Warto skupić się przede wszystkim na stronie internetowej – ma to znaczenie zarówno dla sklepów online, jak i firm usługowych.
Pamiętaj, że strona internetowa często jest pierwszym momentem kontaktu potencjalnego klienta z marką. Musi być ona estetyczna i spójna z wartościami firmy. Względy wizualne to jednak tylko niewielka część przygotowania strony internetowej. Tak naprawdę ogromną pulę zadań stanowią te związane z jej funkcjonalnością. Witryna musi ładować się odpowiednio szybko – w innym wypadku klient szybko przejdzie do konkurencji. Ważne jest wyciśnięcie z oferty maksimum korzyści i przedstawienie ich w sposób, który trafi do grupy docelowej.
Sklepy internetowe muszą zadbać o stworzenie odpowiedniego drzewka kategorii, które będzie intuicyjne dla klientów. Ogromne znaczenie ma także wyszukiwarka, która w przypadku szerokiego asortymentu powinna posiadać zaawansowane opcje filtrowania.
W budowaniu pozytywnego wizerunku marki mogą pomóc opinie umieszczone na stronie głównej, a w sklepach internetowych dodatkowo przy konkretnych produktach. Opinie dotyczące działania firmy mają jednak szczególne znaczenie, bo w oczach odbiorców tych komunikatów firma zyskuje dzięki temu wiele. Czują oni, że można jej zaufać.
Pozycjonowanie = widoczność w wyszukiwarce
Czy wiesz, że możesz promować swoją firmę… za darmo? Tak, to możliwe! Jeśli zadbasz o jej widoczność wyszukiwarce, to właśnie do Ciebie będą trafiać potencjalni klienci po wpisaniu określonych haseł. Możesz także zlecić to zadanie specjaliście zajmującym się SEO.
W ten celu konieczne jest wykonanie jej optymalizacji – wybór pasujących słów kluczowych i umieszczenie ich na stronie w różnych formach, np. jako opisy grafik czy teksty na stronie głównej. Odpowiednia kombinacja działań pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do nowych osób.
Ta ostatnia kwestia jest szczególnie ważne, gdyż pozycjonowanie ma bardzo duży potencjał sprzedażowy. Jest to związane z tym, że stawiając na tę metodę promocji marki, określasz, jakie hasła muszą wyszukać klienci, aby trafić na Twoją stronę. Dzięki temu docierasz do osób, które szukają dokładnie tego, co oferujesz! W połączeniu z funkcjonalną stroną internetową i dopasowanym do gruby docelowej asortymentem szanse na sukces są ogromne!
Działania reklamowe online i offline
Poza pozycjonowaniem warto zadbać również o płatną promocję marki. To ważna kwestia dotycząca tego, jak reklamować firmę. Czy któraś opcja reklamowa jest uniwersalnie lepsza, jeśli rozważamy online i offline? Nie!
Wiele biznesów skupia się na działaniach w Internecie, lokalne marki często stawiają na działania offline, np. billboardy czy reklamy na przystankach autobusowych, a niektórzy łączą oba te kanały. W wielu przypadkach szczególnie ta ostatnia opcja zasługuje na uwagę – jeśli przykładowo oferujesz usługi stacjonarne czy posiadasz sklep działający zarówno online, jak i na miejscu.
Możliwości, jakie daje reklama online, są bardzo szerokie. Przede wszystkim możesz zdecydować się na promowanie marki i konkretnych produktów w Google. Google Ads to świetny sposób na dotarcie do nowych użytkowników. Działa podobnie jak pozycjonowanie, jednak w tym przypadku wyniki pokazują się nad wyszukaniami organicznymi. To większa szansa na kliknięcie akurat Twojego linku.
Inną opcją są reklamy w social mediach, czyli m.in. na Facebooku i Instagramie. Z ich pomocą możesz znaleźć osoby, które jeszcze nie wiedzą nic o Twoim produkcie, i dopiero wzbudzić w nich potrzebę. To idealny sposób na zbudowanie wielostopniowego lejka sprzedażowego i docieranie do potencjalnych klientów na jego różnych etapach. Możesz go uzupełnić np. o remarketing i wyświetlać reklamy osobom, które porzuciły koszyk w Twoim sklepie. Zaoferuj im kod rabatowy, aby przekonać ich do zakupu!
Obecność Twojej marki w sieci
Poza wspomnianymi sposobami na to, jak reklamować firmę, warto zadbać o to, aby była ona obecna w sieci. Świetnie w tym celu sprawdzają się social media, które coraz częściej działają podobnie jak Google. Zoptymalizuj odpowiednio swoje profile na Facebooku czy Instagramie, a klienci będą mogli trafić na nie dzięki wyszukiwaniu konkretnych fraz kluczowych. Istnieje szansa, że algorytm będzie promował Twoje treści organicznie.
Dobrym krokiem jest także stworzenie wizytówki firmy w Google. W ten sposób nie tylko będziesz mógł zbierać opinie o swoim biznesie, ale pojawi się on także w mapach Google. Pozwoli Ci to docierać do nowych osób.
Kwestia tego, jak reklamować firmę w dzisiejszych czasach opiera się na różnych sposobach promocji. Wykorzystaj działania płatne i ograniczone, aby docierać do nowych osób, ale i tak które już znają Twoją markę. Powodzenia!