Artykuł sponsorowany
Chcesz nanieść swój projekt na koszulkę, ale nie wiesz, którą metodę wybrać? Na rynku istnieje wiele sposobów znakowania odzieży. Niektóre są możliwe tylko z pomocą specjalistycznych maszyn, jednak kilka z nich możesz wykonać nawet samodzielnie w domu. W tym artykule poznasz rodzaje nadruków na koszulki. Czytaj dalej i zdecyduj, który z nich najbardziej odpowiada Twoim potrzebom!
Rodzaje nadruków na koszulki, które wymagają specjalistycznego sprzętu
No dobrze zacznijmy zatem od tych bardziej profesjonalnych metod, które bez odpowiednich maszyn są niemożliwe do wykonania. Jeśli zastanawiasz się nad zrobieniem, którejś z nich, przeczytaj artykuł: https://www.swiatmagazyn.pl/ile-kosztuje-nadruk-na-koszulke-sprawdzamy-od-czego-zalezy-cena i dowiedz się, ile kosztuje nadruk na koszulkę.
Sitodruk
Pierwszą i najstarszą metodą jest sitodruk. Uznawany za jedną z najpopularniejszych technik znakowania odzieży. Zawdzięcza to swojej trwałości oraz odporności na ścieranie. Najlepiej sprawdza się jednak przy większych nakładach. Polega na przepuszczaniu specjalnej farby na materiał przez sito.
Nadruk sublimacyjny
Następnie można wyróżnić nadruk sublimacyjny, który polega na drukowaniu wzorów na specjalnych materiałach poliestrowych lub pokrytych odpowiednią powłoką. Nadruki sublimacyjne wnikają w tkaninę, dzięki czemu są bardzo trwałe. Najczęściej używa się jej do koszulek sportowych. Do tego procesu potrzebna jest specjalistyczna drukarka sublimacyjna i prasa. Nie można wykonać go w klasycznej drukarce.
Haft komputerowy
Haft komputerowy polega na tym, że maszyna haftuje wzory na tkaninie przy użyciu specjalnych nici (najczęściej muliny). Wzory do haftu muszą być wcześniej przygotowane w formacie, który odczytuje dana maszyna. Nie da się wykonać go na tradycyjnej maszynie do szycia. Potrzeba właśnie urządzenia, które jest zaprogramowane do haftu i tworzenia wzorów. Ten rodzaj jest niezwykle trwały i często wykorzystywany do odzieży roboczej.
Jeśli szukasz odzieży firmowej pod projekty tego typu, najpierw poznaj bliżej markę, którą wybierasz. Jedną z nich jest producent Malfini. Aby dowiedzieć się więcej o ich produktach, przeczytaj: https://dzialdowo.biz.pl/malfini-opinie-czy-to-godna-polecenia-firma-odziezowa i dowiedz się, czy warto wybrać ich asortyment.
Najpopularniejsze techniki możliwe do wykonania w domu
Znasz już profesjonalne rodzaje nadruków na koszulki. Jeśli jednak chcesz zaoszczędzić na zalecaniu tego zadania firmie, możesz zdecydować się na samodzielne naniesienie swojego projektu na podkoszulek. Zobacz, jakie opcje masz do wyboru!
Nadruk transferowy
Do nadruku transferowego potrzebna jest zwykła drukarka atramentowa lub laserowa, żelazko lub prasa termiczna. W tej metodzie najpierw należy wydrukować wzór na papierze transferowym, a następnie przenieść go na materiał przy pomocy ciepła. Jest to metoda stosunkowo tania, ale nadruki mogą tracić na jakości po kilku praniach.
Folie flex i flock
W tej technice potrzebny będzie jedynie plotter tnący oraz żelazko. Folie flex (gładka) i flock (puszysta) należy wyciąć w odpowiednich wzorach, a potem przykleić je do koszulki z użyciem ciepła z żelazka. Plotter tnący pozwala na dokładne wycinanie wzorów, ale możesz to zrobić także za pomocą nożyczek.
Malowanie ręczne
No i na koniec mamy malowanie ręczne, które jest jedną z najbardziej dostępnych metod. Wymaga tylko kilku podstawowych narzędzi takich jak: farby do tkanin, pędzle, paleta lub pojemnik na farby i opcjonalnie szablony. Polega ono na aplikacji farb na materiał za pomocą pędzla lub gąbeczki. Można to robić na sucho lub na wilgotnej tkaninie, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać. Jest to zdecydowanie najlepsza technika dla artystycznych dusz. Możesz się tu w pełni wykazać swoim talentem i tak naprawdę ogranicza Cię tylko własna wyobraźnia!
Zatem jak widzisz, na rynku dostępne są różne rodzaje nadruków na koszulki, które można podzielić na te dwie kategorie. Każda z metod ma swoje zalety i wady, w tym trwałość, koszt i skomplikowanie. Wybór tak naprawdę zależy od efektu, jaki chcesz uzyskać oraz zasobów, jakie masz dostępne w danym momencie.