“Content is a king” – znasz to hasło? W marketingu internetowym sprawdza się świetnie. Sklepy internetowe przeznaczają na content marketing, czyli na marketing treści, coraz większe sumy.
Dlaczego tak się dzieje? Rozbudowa contentu witryny jest świetnym środkiem dotarcia do większej liczny użytkowników i zwiększa ruch na stronie internetowej. Odpowiednio zoptymalizowane treści pomagają także w budowaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google. Ale zalet content marketingu jest znacznie więcej.
Jak jednak zadbać o content w sklepie internetowym z meblami? Podpowiadamy, co pomoże Ci przyciągnąć do witryny więcej ludzi i zwiększyć szanse na wzrost zysków!
Content marketing – co to takiego?
Marketing treści w sklepie internetowym skupia się na tworzeniu treści przydatnych dla odbiorcy, ale i wspomagających pozycjonowanie sklepu. Tworzone treści mogą dotyczyć produktów oferowanych przez sklep – w tym przypadku mebli – ale także ich zastosowania.
Dobrym pomysłem są wszelkiego rodzaju praktyczne poradniki. Mogą to być jednak również tematy z pogranicza branży meblowej, które tylko luźno nawiązują do tematów bezpośrednio związanych z asortymentem sklepu.
Pod pojęciem content marketingu zwykle rozumiemy przede wszystkim treści pisane, ale mogą to być również infografiki, podcasty czy też filmy. Wszystko zależy od inwencji twórców i dostępnych kanałów marketingowych.
Blog sklepu internetowego z meblami
Miejscem, w którym mogą znaleźć się różne rodzaje tekstów, z pewnością będzie firmowy blog. Warto, by pojawił się na stronie sklepu z meblami. Na blogu mogą pojawiać się na przykład teksty porównujące poszczególne rodzaje mebli czy też sugerujące ich przykładową aranżację.
To miejsce zarówno na specjalistyczne treści, jak i luźniejsze teksty. Wspomniane infografiki czy filmy mogą stanowić ciekawe uzupełnienie wpisu. Jeśli do tego dojdą zdjęcia, na których będzie można dobrze obejrzeć produkt, blog stanie się ważną częścią sklepu. Z jednej strony może rozwiewać wątpliwości klientów, z drugiej, dzięki umiejętnemu doborowi tematów, przyciągać dodatkowych.
Opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym z meblami
Naturalnym miejscem na content w każdym sklepie są również opisy produktów i kategorii. Każda sofa, komplet krzeseł czy stół oferowany przez sklep powinien zostać opisany. Chodzi tutaj o coś więcej niż tylko suche informacje o wymiarach czy kolorze, choć i one są istotne. Opis nie musi być przesadnie długi, ale powinien być oryginalny.
Do tego dochodzą często traktowane nieco po macoszemu opisy kategorii. Mogą dotyczyć poszczególnych rodzajów mebli czy kolekcji. To świetne miejsce, by “przemycić” na stronę nieco treści poradnikowych. Warto sprawdzić, jakie pytania dotyczące asortymentu sklepu użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę i spróbować na nie odpowiedzieć.
Media społecznościowe w content marketingu
Content marketing to jednak nie tylko treści, które pojawiają się bezpośrednio na stronie sklepu. O odpowiednie treści warto zadbać również w mediach społecznościowych.
Warto postawić tam na coś więcej niż tylko informacje o promocjach. Ciekawe infografiki czy krótkie wideo świetnie nadają się na Facebooka czy Instagrama. Może zaczniesz zamieszczać cykl porad dotyczących pielęgnacji mebli albo pokażesz, jak za pomocą mebli optycznie powiększyć pomieszczenie? Pomysłów jest całe mnóstwo.
Najważniejsze zasady content marketingu dla sklepu z meblami
Przy tworzeniu treści na witrynę sklepu internetowego trzeba pamiętać, że muszą to być treści oryginalne. Nie należy więc stawiać na przykład na gotowe opisy produktów, które przesyła nam producent. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że inny sklep poszedł już drogą na skróty i skorzystał z tych opisów. A powielanie treści wpływa wręcz negatywnie na widoczność witryny w sieci.
Ważna jest także odpowiednia optymalizacja contentu, który pojawia się na stronie. Chodzi między innymi o obecność słów kluczowych, odpowiednie opisy zdjęć czy meta tagi. Optymalizacja sklepu internetowego świetnie wpływa na SEO.
Umiejętne tworzenie treści może przynosić długofalowe skutki. Wraz ze zmianą trendów na wnętrzarskim rynku nawet artykuł na bloga sprzed roku czy dwóch może przynieść spory ruch na stronie. Do tego content marketing może promować świadomość marki i wyróżniać Twoje produkty na rynku. Warto o tym pamiętać.