Na czym polegają szkolenia z technik sprzedaży?

Mimo, iż wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, to w praktyce dość rzadko je stosują. Jest to błąd, ponieważ umiejętnie zastosowane, potrafią odmienić kierunek rozmowy i doprowadzić do jeszcze lepszych wyników sprzedającego. Szkolenia ze sprzedaży, a dokładniej z jej technik, to kursy, które powinien odbyć każdy handlowiec. Nieważne, czy jest nowy na stanowisku, czy pracuje na nim od lat, zawsze może dowiedzieć się czegoś nowego i wytrenować zdobyte wcześniej umiejętności. Na czym dokładnie polegają takie szkolenia i jakie wyróżniamy podstawowe techniki sprzedaży?

Czym są techniki sprzedaży i jak się ich nauczyć?

Techniki sprzedaży powinien znać każdy pracownik działu handlowego. Aby sprzedaż przynosiła pożądane zyski, niezbędne jest stosowanie ich w praktyce. Do podstawowych technik sprzedażowych należy między innymi odpowiednie rozpoczęcie rozmowy z klientem. Najprostszym sposobem jest zbadanie opinii na temat produktu, który chcielibyśmy mu sprzedać. Ten i inne możliwości poruszane są zawsze na szkoleniach sprzedażowych.

Inną techniką jest odpowiednie zadawanie pytań. Pytania otwarte i pytania zamknięte, w tym sugerujące, to podstawa w rozmowie handlowej. Poprzez pytania badamy potrzeby klienta. Dzięki pytaniom sugerującym możemy przygotować naszego rozmówcę na zaprezentowanie przez nas propozycji końcowej i korzyści z niej płynących. Prezentując produkt czy ofertę powinniśmy stosować się do zasady: 1. cecha, 2. zaleta, 3. dowód i 4. przykład. Kwestię ceny poruszamy na samym końcu. Na każdym szkoleniu sprzedażowym mamy szansę wyćwiczyć stosowanie powyższej zasady w praktyce.

W rozmowie handlowej bardzo istotna jest także odpowiednia argumentacja. Spośród technik sprzedaży możemy wybrać argumentację jednostronną bądź obustronną. Pierwsza polega na pokazaniu jedynie zalet produktu czy usługi, natomiast druga omawia także tezy przeciwne, ale jednocześnie je obalając. Aby dobrze sprawdzić się na stanowisku handlowca, pracownik powinien umieć radzić sobie z obiekcjami klientów. Najczęściej pojawiającymi się obiekcjami są: wątpliwości, wady, skargi, a także nieporozumienie. Nie można od razu negować klienta, powinno się wysłuchać, sparafrazować, a następnie przystąpić do próby neutralizacji.

Szkolenia sprzedażowe (z technik sprzedaży)

We wszystkich większych miastach, takich jak Warszawa, Kraków czy Katowice, szkolenia sprzedażowe odbywają się dość często. Jest to bowiem wydarzenie, w którym, chociaż raz w życiu, powinien wziąć udział każdy handlowiec. Szkolenia z technik sprzedaży rozwijają znane już i uczą nowych umiejętności niezbędnych podczas rozmów z klientami oraz partnerami firmy.

Dzięki szkoleniu, pracownicy nauczą się wykorzystywać poznane techniki sprzedaży i negocjacji w praktyce. Udoskonalą umiejętności związane z rozmowami biznesowymi, a także nauczą się mówić językiem korzyści. Będą potrafili zneutralizować ewentualne obiekcje klientów i wypracują swój własny model prowadzenia rozmów sprzedażowych z wykorzystaniem poznanych technik. Inwestycja w tego typu szkolenie, zwróci się dość szybko i będzie widoczna we wskaźnikach sprzedaży, a także w pozytywnym postrzeganiu firmy przez klientów.